203 Web Group lanserar en helt ny shoppingsajt – Shopello.se!

203 Web Group har under sommaren köpt upp majoriteten av andelarna i bolaget Shopello International AB, tidigare Handelonline Sverige AB. Bolaget har under tre år drivit framgångsrika prisjämförelsesajter i Norden och förvärvades av 203 Web Group som ett steg i koncernens plan att vidga sig på den svenska annonsmarknaden på internet samt att utöka sin kompetens inom Google AdWords och e-handel. Tillsammans har de nu byggt upp sajten Shopello.se som är en helt ny shoppingsökmotor. Sökmotorn samlar produkter från Sveriges bästa e-handlare på ett och samma ställe vilket gör att det blir enklare och roligare att handla på internet. Användaren får produkterna presenterade i en lättöverskådlig lista med tydliga bilder så att man snabbt och enkelt kan hitta det som efterfrågas.

-          Två nyckelord som varit centrala vid skapandet av Shopello.se är användarvänlighet och shoppingglädje. Vi vill erbjuda en snabb, enkel och inspirerande helhetsupplevelse som vi tycker att motsvarande tjänster saknar. Kombinationen av vår spetskompetens och 203 Web Groups marknadsposition gör att vi kommer kunna ta Shopello.se till toppen, säger Shopello Internationals VD Oskar Elvhage.

-          För 203 Web Group som mediekoncern är Shopello.se ett viktigt tillskott i varumärkesportföljen. Tillsammans med våra relaterade sajter Allaannonser.se, Gulans.se och Bilweb.se kommer sajten utgöra ett starkt och attraktivt paket på den digitala shoppingmarknaden. Idag har vi nästan en halv miljon unika besökare i veckan på våra shoppingsajter och beräknar kunna öka den siffran markant i och med Shopello.se, säger Jonas Söderqvist, en av 203 Web Groups två grundare.